Piknik na Bemowie i spotkanie z seniorami na Woli w „Tygodniu Bezpieczeństwa”
„Tydzień Bezpieczeństwa” jest programem, który przez edukację przybliża mieszkańcom Warszawy zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa. Wczoraj na terenie Woli i Bemowa odbywały się spotkania z mieszkańcami, piknik na Bemowie i spotkanie z seniorami na Woli.
Od poniedziałku w Warszawie trwa „Tydzień Bezpieczeństwa”. Policjanci z Komendy Rejonowej Policji Warszawa IV aktywnie włączyli się w akcję. Wczoraj policjanci z Komisariatu Policji na Bemowie uczestniczyli w pikniku „Bezpieczne Bemowo”, którego organizatorem był Burmistrz Dzielnicy Bemowo wraz z Radą Dzielnicy. Nie mogło zabraknąć również przedstawicieli Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa w Dzielnicy Bemowo na czele z Panią Kierownik Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa w Dzielnicy Bemowo, którzy rozdawali ulotki i gadżety, a także poruszali kwestie dotyczące szeroko pojetego bezpieczeństwa w rozmowie z mieszkańcami Bemowa.
Podczas pikniku każde dziecko, które odwiedziło policjantów, mogło zapoznać się ze sprzętem policyjnym. Spotkanie z policjantami jest również okazją do wyuczenia u dzieci zachowań i umiejętności reagowania w sytuacjach zagrożeń, rozmawiali o bezpieczeństwie z dziećmi i ich rodzicami, o zagrożeniach podczas kontaktu z nieznajomymi, zaznajamiali je z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Tego dnia, z kolei na Woli, sierż. szt. Małgorzata Staniszewska przeprowadziła spotkanie z seniorami w MAL Kotłownia (centrum aktywności lokalnej) i rozmawiała z seniorami o tym jak skutecznie poprawić swoje bezpieczeństwo w miejscu zamieszkania. W spotkaniu uczestniczyła Pani Kierownik Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa w Dzielnicy Wola. Policjantka opowiedziała m.in. o metodach działania oszustów, o znanej metodzie na „wnuczka lub policjanta CBŚ”. Policjantka uczulała zebranych, by kierowali się zasadą "ograniczonego zaufania" wobec obcych osób, które do nich dzwonią bądź pukają do ich drzwi. Ostrzegała też przed niebezpiecznymi wiadomościami SMS wysyłanymi na telefon komórkowy z informacją o konieczności uregulowania zaległości za prąd, bądź dopłaty do przesyłki kurierskiej.
Zapewnienie bezpieczeństwa jest priorytetem w codziennej służbie policjantów. Chcemy być tam, gdzie mieszkańcy nas potrzebują. Pamiętajmy, że rozmowa jest kluczowa w rozwiązywaniu problemów, dlatego zapraszamy do korzystania z takich inicjatyw i spotykania się z funkcjonariuszami, aby poprzez wymianę informacji wspólnie dbać o bezpieczeństwo.
nadkom. Marta Sulowska