Aktualności

17-latek miał przy sobie gotówkę z kodów Blik

Data publikacji 11.12.2025

Ze wstępnych informacji wynika, że nastolatek wprowadził w błąd pokrzywdzonych co do swojej tożsamości i przy użyciu kodów BLIK doprowadził ich do utraty pieniędzy. Został zatrzymany przez policjantów z bemowskiej patrolówki. Policjanci zabezpieczyli przy nim ponad 8 tysięcy złotych, 500 euro w gotówce oraz telefon komórkowy. Podejrzany usłyszał zarzut, za który sąd może go skazać na 8 lat więzienia.

Przed południem policjanci z Wydziału Patrolowo-Interwencyjnego Komisariatu Policji na Bemowie podjęli czynności wobec mężczyzny, który prawdopodobnie mógł dokonywać wypłat za pośrednictwem nieprawnie pozyskanych kodów BLIK. Z informacji, które posiadali wynikało, że mężczyzna co chwilę podchodził do bankomatu i nerwowo rozglądał się dookoła siebie.

Podczas kontroli policjanci znaleźli przy 17-latku pieniądze w łącznej kwocie ponad 8 tysięcy złotych i 500 euro oraz telefon komórkowy. 17-letni obywatel Ukrainy został zatrzymany i trafił do policyjnego aresztu.

Śledczy zgromadzili materiał dowodowy. Podejrzany usłyszał zarzut oszustwa i został objęty dozorem policyjnym. Za to przestępstwo grozi kara do 8 lat więzienia. Czynności w sprawie postępowania prowadzone są pod nadzorem Prokuratury Rejonowej Warszawa-Wola w Warszawie.

Apelujemy o ostrożność i zachowanie czujności w kontaktach internetowych. Warto zawsze upewnić się, że rozmawiamy z rzeczywistą osobą, zwłaszcza, gdy prosi ona nas o przekazanie pieniędzy. Ponadto nigdy nie udostępniajmy swoich danych osobowych i bankowych osobom, których nie znamy. Oszustwa metodą „na BLIK” stają się coraz powszechniejsze, dlatego ważne jest, aby być świadomym zagrożeń i chronić swoje finanse przed działaniem oszustów.

Niestety transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, dlatego pamiętaj:

  • Należy przede wszystkim dobrze zabezpieczyć dostęp do konta na portalu społecznościowym, wykorzystując w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajmy również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!
  • Nie należy podawać wygenerowanego kodu Blik bez potwierdzenia, czy to faktycznie nasz znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy wykonać telefon do znajomego, aby upewnić się, czy znalazł się w potrzebie.
  • Zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np. gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.

nadkom. Marta Sulowska/ea

Powrót na górę strony